Grupa V - Pszczółki
Nauczycielki:
Anna Mikulska
godziny dostępności: środa 9:30-10:30
AnnaMikulska@eduwarszawa.pl
Justyna Gajda
godziny dostępności: środa 9:00 -10:00
Justyna.Gajda@eduwarszawa.pl
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - marzec
- Marcowa pogoda
- W wiosennym ogrodzie
- Cztery żywioły
- W teatrze i kinie
- kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
- utrwalenie nazw i kolejności miesięcy oraz dni tygodnia, zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów
- rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego
- utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną, poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, rozwijanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni
- rozwijanie zmysłu dotyku rozwijanie samodzielności oraz cierpliwości podczas wykonywania prac technicznych
- poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, poznanie właściwości powietrza
- rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych
- utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów
- wprowadzenie liter: g, G, c, C, w, W, z, Z, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
- rozwijanie słuchu fonemowego, wzbogacanie słownictwa o przysłowie „W marcu jak w garncu”, rozwijanie umiejętności współpracy
- zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań
- przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu
- rozwijanie pamięci, kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości
- zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z tremą, kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji , rozwijanie ekspresji tanecznej, poszerzanie wiedzy na temat powstawania filmów przyrodniczych, doskonalenie umiejętności czytania, kształtowanie empatii i wrażliwości wobec zwierz
- rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie tężyzny fizycznej