Grupa V - Pszczółki Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 110 im. Warszawskiej Syrenki

Nauczycielki:

Anna Mikulska

godziny dostępności: środa 9:30-10:30

AnnaMikulska@eduwarszawa.pl

Justyna Gajda

godziny dostępności: środa 9:00 -10:00

Justyna.Gajda@eduwarszawa.pl

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - marzec

  1. Marcowa pogoda
  2. W wiosennym ogrodzie
  3. Cztery żywioły
  4. W teatrze i kinie
  • kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
  • utrwalenie nazw i kolejności miesięcy oraz dni tygodnia, zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów
  • rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego
  • utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną, poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, rozwijanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni
  • rozwijanie zmysłu dotyku rozwijanie samodzielności oraz cierpliwości podczas wykonywania prac technicznych
  • poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, poznanie właściwości powietrza
  • rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych
  • utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów
  • wprowadzenie liter: g, G, c, C, w, W, z, Z, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
  • rozwijanie słuchu fonemowego, wzbogacanie słownictwa o przysłowie „W marcu jak w garncu”, rozwijanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań
  • przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu
  • rozwijanie pamięci, kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości
  • zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z tremą, kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji , rozwijanie ekspresji tanecznej, poszerzanie wiedzy na temat powstawania filmów przyrodniczych, doskonalenie umiejętności czytania, kształtowanie empatii i wrażliwości wobec zwierz
  • rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie tężyzny fizycznej