Grupa IV - Biedronki
Nauczycielki:
Monka Wiśniewska
godziny dostępności: środa 10:30 - 11:30
Mon.Wisniewska@eduwarszawa.pl
Emilia Siedlarz
godziny dostępności: wtorek 9:30 - 10:30
ESiedlarz@eduwarszawa.pl
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - kwiecień
1. Jem zdrowo
2. Z kurnika do koszyka
3. Odpowiedzialni za planetę
4. Książka, moja przyjaciółka
- zapoznanie z pojęciem „symbol życia”,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
- kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków,
- kształtowanie ciekawości otaczającym światem
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
- doskonalenie umiejętności analizy głoskowej oraz umiejętności czytania, rozwijanie pamięci
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi,
- doskonalenie umiejętności kodowania,
- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
- kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką
- utrwalenie znajomości nazw zwierząt z wiejskiego podwórka (samców, samic i potomstwa),
- poszerzanie wiadomości o mleku, rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie postawy badacza, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta,
- rozwijanie umiejętności współpracy
- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
- rozwijanie ekspresji tanecznej, rozwijanie pamięci ruchowej,
- doskonalenie umiejętności manualnych,
- doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania,
- rozwijanie cierpliwości i dokładności podczas pracy
- zapoznanie z pojęciem „troska o planetę”, kształtowanie poczucia jedności ze środowiskiem,
- rozwijanie wrażliwości na otaczający świat
- zapoznanie z pojęciami „segregowanie odpadów” i „recykling”,
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania odpadów, uświadamianie konieczności segregowania odpadów i wagi recyklingu dla planety
- zapoznanie ze znaczeniem wody i energii elektrycznej w życiu człowieka i planety,
- doskonalenie praktycznych umiejętności oszczędzania wody i energii,
- rozwijanie umiejętności dostrzegania wartości otoczenia przyrodniczego
- wdrażanie do podejmowania działań związanych z powtórnym wykorzystaniem odpadów, rozwijanie twórczej postawy podczas zajęć plastycznych,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko.