Grupa IV - Biedronki Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 110 im. Warszawskiej Syrenki

Nauczycielki:

Monka Wiśniewska

godziny dostępności: środa 10:30 - 11:30

Mon.Wisniewska@eduwarszawa.pl

 

Emilia Siedlarz

godziny dostępności: wtorek 9:30 - 10:30

ESiedlarz@eduwarszawa.pl

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - kwiecień

 

1. Jem zdrowo

2. Z kurnika do koszyka

3. Odpowiedzialni za planetę

4. Książka, moja przyjaciółka

  • zapoznanie z pojęciem „symbol życia”,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków,
  • kształtowanie ciekawości otaczającym światem
  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • doskonalenie umiejętności analizy głoskowej oraz umiejętności czytania, rozwijanie pamięci
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi,
  • doskonalenie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką
  • utrwalenie znajomości nazw zwierząt z wiejskiego podwórka (samców, samic i potomstwa),
  • poszerzanie wiadomości o mleku, rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie postawy badacza, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta,
  • rozwijanie umiejętności współpracy
  • poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
  • rozwijanie ekspresji tanecznej, rozwijanie pamięci ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności manualnych,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania,
  • rozwijanie cierpliwości i dokładności podczas pracy
  • zapoznanie z pojęciem „troska o planetę”, kształtowanie poczucia jedności ze środowiskiem,
  • rozwijanie wrażliwości na otaczający świat
  • zapoznanie z pojęciami „segregowanie odpadów” i „recykling”,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania odpadów, uświadamianie konieczności segregowania odpadów i wagi recyklingu dla planety
  • zapoznanie ze znaczeniem wody i energii elektrycznej w życiu człowieka i planety,
  • doskonalenie praktycznych umiejętności oszczędzania wody i energii,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania wartości otoczenia przyrodniczego
  • wdrażanie do podejmowania działań związanych z powtórnym wykorzystaniem odpadów, rozwijanie twórczej postawy podczas zajęć plastycznych,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko.