Grupa III - Motylki
Nauczycielki:
Bogusława Tkaczyk
godziny dostępności: poniedziałek 11:00 -12:00
BoguslawaTkaczyk@eduwarszawa.pl
Magdalena Horoń - Panfil
godziny dostępności: wtorek 10:30 -11:30
M.Horon@eduwarszawa.pl
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - maj
- Pięknie się różnimy
- W drodze do celu
- Morskie opowieści
- Szlakiem wakacyjnych przygód
-
uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność, zapoznanie z pojęciem „tolerancja”, doskonalenie umiejętności wyrażania własnych opinii
-
kształtowanie umiejętności wzajemnego szacunku, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka
-
rozwijanie zdolności manualnych i kształtowanie poczucia rytmu
-
kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów, utrwalanie nazw popularnych środków transportu, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
-
wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt
-
kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni twórczej
-
poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej, odróżnianie fikcji od rzeczywistości
-
przeliczanie elementów w zbiorze, klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko życia, rozpoznawanie cyfr, określanie kierunków w przestrzeni
-
stawianie hipotez, wyciąganie wniosków, przeprowadzanie eksperymentów
-
zapoznanie ze skrótami WOPR i GOPR oraz numerami alarmowymi, utrwalenie numerów alarmowych na policję, straż pożarną oraz pogotowie, wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
-
utrwalenie nazw przedmiotów niezbędnych podczas wakacji, doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie,
-
zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich oraz ich szczytów, doskonalenie umiejętności kodowania i logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, zapoznanie z kulturą i tradycją góralską
-
utrwalenie nazw kontynentów oraz zwierząt na nich występujących, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności współpracy
-
utrwalenie nazw miesięcy, dni, pór roku, w tym także w języku angielskim
-
doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych i kalendarzowych,
-
pożegnanie przedszkolaków i wzbudzanie poczucia dumy z ukończenia zerówki