Ramowy rozkład dnia
Ze względu na zalecenia Sanepid, MEN i MZ związane z zagrożeniami zakażeniem Covid – 19 zostały wprowadzone zmiany w ramowym rozkładzie zajęć, tak aby w miarę możliwości zapewnić realizację zaleceń dotyczących organizacji pracy przedszkola: ustalono stałe godziny wyjść do ogrodu, języka angielskiego oraz zajęć ruchowych.
RAMOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp..
07:00 – 08:00 BAWIMY SIĘ Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci. 08:00 – 08:30 BAWIMY SIĘ I PRZYGOTOWUJEMY DO ŚNIADANIA Ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela oraz zabawy dowolne. Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania. 08:30 – 09:00 JEMY ŚNIADANIE Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, zabawy dowolne. |
|
![]() |
09:00 – 10:00 UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane w oparciu o podstawę programową wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. 10:00 – 10:30 PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA DO OGRODU Zabawy dowolne oraz czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. 10:30 – 11:30 BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. (W przypadku nieodpowiedniej pogody – gry i zabawy ruchowe w salach). |
11:30 – 12:00 PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADU Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. 12:00 – 12:30 JEMY OBIAD Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. 12:30 – 14:15 ODPOCZYWAMY – DZIECI Z GR. I, II Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań. |
![]() |
12:30 – 14:15 BAWIMY SIĘ W SALI LUB W OGRODZIE – DZIECI Z GR. III, IV, V, VI
Poobiedni relaks, zabawy dowolne, dydaktyczne, organizowane w sali lub ogrodzie, udział w zajęciach dodatkowych.
14:15 – 14:30 PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO POSIŁKU
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.
14:30 – 14:45 PODWIECZOREK
14:45 – 17:00 BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ LUB W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM
Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, organizacja gier i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem, zajęcia muzyczne lub plastyczne, lub teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci, gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka, zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka, zajęcia dodatkowe.