Grupa II - Żabki
Nauczyciel:
Marzena Zakrzewska
godziny dostępności: środa 11:00 – 12:00
MarzenaZakrzewska@eduwarszawa.pl
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - kwiecień
1. Dbamy o naszą planetę
2. Praca rolnika
3. Wielkanoc
4. Tajemnice książek
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat;
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych; kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowe
- Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych; rozwijanie umiejętności składania życzeń
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas ozdabiania jaj;
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi; kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta
- Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin, rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody
- Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów;
- Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych; kształtowanie umiejętności współpracy
- Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku;
- Zaznajamianie dzieci z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pory roku
- Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi; rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
- Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu; wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi;
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej; rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych; poznanie sposobów wykorzystania prądu
- kształtowanie świadomości ekologicznej; kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania
- rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem; budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru
- Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza; rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania;
- Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarni; wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep; zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni
- Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie książek; rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów (książek) wg cech (np. wygląd, treść)