Grupa Żabki Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 110 im. Warszawskiej Syrenki

Oddział zamiejscowy w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 216 "Klonowego Liścia"

Nauczyciel:

Agnieszka Białecka

ABialecka@eduwarszawa.pl

 

Anna Mikulska

AnnaMikulska@eduwarszawa.pl

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - wrzesień

  1. W PRZEDSZKOLU
  2. JESTEŚMY BEZPIECZNI
  3. JESIENIĄ W PARKU I W LESIE
  • Przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej.
  • Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
  • Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań.
  • Zapoznanie z budynkiem i ogrodem przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Integracja grupy.
  • Kształtowanie umiejętności rzutu oburącz.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
  • Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
  • Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
  • Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
  • Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji.
  • Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
  • Uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji.
  • Oswajanie lęku związanego z rozstaniem z rodzicami.
  • Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.
  • Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania.
  • Zwrócenie uwagi na to, komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie.
  • Wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
  • Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw.
  • Kształtowanie cierpliwości, umiejętności czekania na swoją kolej.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
  • Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami.
  • Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem przeznaczenia i wielkości.
  • Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk.
  • Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.