Grupa Żabki
Oddział zamiejscowy w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 216 "Klonowego Liścia"
Nauczyciel:
Agnieszka Białecka
ABialecka@eduwarszawa.pl
Anna Mikulska
AnnaMikulska@eduwarszawa.pl
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - wrzesień
- W PRZEDSZKOLU
- JESTEŚMY BEZPIECZNI
- JESIENIĄ W PARKU I W LESIE
- Przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej.
- Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
- Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań.
- Zapoznanie z budynkiem i ogrodem przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
- Integracja grupy.
- Kształtowanie umiejętności rzutu oburącz.
- Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
- Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
- Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
- Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
- Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
- Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji.
- Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
- Kształtowanie umiejętności współpracy.
- Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
- Uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji.
- Oswajanie lęku związanego z rozstaniem z rodzicami.
- Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.
- Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania.
- Zwrócenie uwagi na to, komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie.
- Wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości.
- Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
- Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw.
- Kształtowanie cierpliwości, umiejętności czekania na swoją kolej.
- Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
- Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami.
- Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem przeznaczenia i wielkości.
- Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk.
- Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.